Wikia

Damon Raphaël VolturiEdit

Raphael varinya

Damon, varinya's geliefde

Naam: Damon Raphaël Volturi

Roepnaam: Damon in gewone kringen; Raphaël bij de Volturi

Geboorte Datum: rond 1700

Transformatie Datum: rond 1700; op 17-jarige leeftijd.

Transformatiebron: Caius Volturi

Plaats van Herkomst: Volterra; Italië

Haarkleur: Blond (mens) Wit (vampier); niet door een gave. Hij was door de transformatie zo geschrokken dat zijn haar wit uitsloeg.

Kleur ogen: Blauw (mens) Rood/Zwart (vampier)

Lengte: 1.80m

Uiterlijk: Een lange, sportief gebouwde jongeman, die kan doorgaan als iemand van rond de 20. Een smal, hoekig gezicht en Rode ogen.Wit, kort haar dat meestal vanzelf in zijn vorm valt en lenige, pezige vingers die ideaal zijn om piano of klavecimbel te spelen. Heeft een Merk in zijn nek dat dodelijk kan zijn als hij een bepaalde gave te lang gebruikt.

Speciale Eigenschappen: Kan comuniceren met weerwolven (ALLEEN weerwolven) via hun gedachten. Kan afschrikwekkende pijn, woede verdiet en angst loslaten op andere vampiers door hen in de ogen te kijken, er is helaas een nadeel: doordat hij vervloekt is met Het Merk kan hij na langdurig gebruik zelf oncontroleerbaar en furieus worden, uiteindelijk kan dit ook dodelijk zijn.

Zero furios

Damon onder invloed van Het Merk

Opleiding/Beroep: Volgde meermaals de middelbare school en de universiteit. Is ook meermaals afgestudeerd in verschillende onderwerpen: Rechten, Filosofie, Geschiedenis en Wetenschappen.

Hobby's: Lezen en studeren, als lid van de Volturi-wacht heeft hij niet echt vrije tijd.

Auto: Meerdere wagens, Zwarte Cabrio, een Ducati,Porsche en Mercedes.

Familie/Clanrelaties: Voedt zich met dierenbloed. Lid van de Volturi-wacht. Was trouw aan de Volturi tot het moment dat Varinya in zijn leven kwam. Ziet Aro, Caius en Marcus als zijn meesters.Is later in de series Varinya's geliefde.