Wikia

De Hoofd ZondeEdit

Vervolg op: "Valentijn en het Vampier-zijn"

Varinya dacht de hele tijd aan Damon en wat er de dag ervoor gebeurt was...

"Varinya, je irriteert me!" zei Emanuel, die de hele tijd gezwegen had totdat hij natuurlijk zijn zuster's gedachten over Damon beu was."Het spijt me, Emanuel. Het is gewoon dat ik niet weet wat ik nu verder moet doen." en ze keek naar Amelia en Edella die als weerwolven aan het rondrennen waren. "Het is echt magisch hoe zelfs vampiers de wolfmensen intrigerend vinden, zorgeloos en vrij..." zei Emanuel, in gedachten verzonken en begon zijn boek weer te lezen, Varinya knikte even bij die woorden. "Inderdaad", zei ze, "Het is een prachtig gezicht" en ze glimlachte even. Ze hoorde haar moeder al roepen vanuit het jachtgebied: "Varinya, 2 minuten en de lessen beginnen!!" en daarna hoorde ze haar tinkelende gelach. Varinya zuchte even, nam haar tas, riep de rest en vertrok.

Eenmaal bij school aangekomen gingen Edella en Emanuel naar hun vaste plek op het plein terwijl Melody en Varinya als versteend bleven staan. Kyle verloste Melody onmiddelijk uit haar lijden en nam haar hand vast om even te wandelen. Varinya bleef staan en instinctief brak haar angst uit om Damon onder ogen te komen, zonder reden. Opeens voelde ze een tik op haar schouder en als reactie wierp ze de persoon zo over haar schouder heen. "Mooi worp" zei de persoon, Varinya sloeg een hand op haar mond toen ze zag dat ze net Damon heeft weggeworpen. "Het spijt me!!" zei ze en wilde naar hem toe flitsen maar hij stak zijn hand al op als teken dat het niet nodig was. "Mooie verdediging!" prees hij haar en wandelde naar haar toe. Ze glimlachte en hij kuste haar. En ze was gelukkig.

"Kyle", begon Melody aarzelend, "Waarom haat je Damon eigenlijk?" omdat ze bezorgd was om Varinya. "Er zijn vele redenen om hem min of meer te haten!" zei Kyle met een grom aan het einde. "Hij vermoord mensen, verleid jouw vriendin, kan als bastaardkind met weerwolven comuniceren via hun gedachten,... Maar het belangrijkste is dat hij een Volturi is..." zei Kyle en keek ernstig naar Melody, die nu serieuze paniek in haar blik vertoonde. "Www..WWWAAATT!!!" gromde ze en flitste toen weg. Ze werd nog kwader toen ze Damon en Varinya zag, dolverliefd op elkaar. Ze liep naar Varinya toe en duwde Damon keihard weg, "Stomme Volturi!" schreeuwde ze en Varinya keek opeens woedend naar Melody "Hij is niet ZO'N Volturi!!!!" Zei ze luid, ze was zo woedend dat het gif in haar keel begon te lopen. Damon wilde tussenbeide komen maar de meisjes riepen in koor dat hij zich er niet mee moest bemoeien. "Kan je niet een normaal vriendje nemen!?" zei Melody, die nu echt woedend werd. Varinya zag haar kans en tapte Melody's woede af: "Woede..." zei ze bijna fluisterend en haar haren werden zwart en haar ogen rood. Ze glimlachte gemeen. "Das oneerlijk!" schreeuwde Melody naar Varinya en Varinya haalde haar schouders erbij op. En ze sprong op haar af...

"Het spijt me!!" zei Varinya tegen Kyle, die voor Melody was komen te staan bij de aanval van Varinya en nu zijn arm er terug aan zette met zijn gif. "Het is niet erg!" zei Kyle. Hij was eerder kwaad op Damon omdat hij nu al een halfuur zat te lachen om Kyle, Varinya had hem een paar keer een stomp gegeven om op te houden maar hij kon het niet laten. "Die gave van jou is sterker dan ik verwachte!" zei Kyle, zijn arm stond er weer aan. "Dankje, denk ik.." zei Varinya en keek toen naar Damon. "Melody", begon hij, "Ik weet dat ik bij de Volturi hoor maar je hoeft me niet zo te zien. Ik wil NIET je leider zijn!" zei hij beschaafd tegen Melody. Ze knikte alleen maar terwijl ze bezorgd naar Kyle keek. "Het zal wel!" zei ze dan toch maar en bleef naar Kyle kijken.

"Varinya, ik ga je ergens mee naar toe nemen!" zei Damon, Varinya keek op naar zijn ogen en ze begon te lachen. "Naar waar?" zei ze terwijl ze naast hem ging zitten en haar hoofd op zijn borstkas legde. "Naar Volterra, naar mijn familie..." zei hij, ze ging rechtop zitten en keek naar zijn gezicht om te zien of het een grapje was. Niet dus. "Menes, dat is gestoord!" zei ze en ze werd angstig doordat ze al zoveel gehoord heeft over de Volturi. "Het komt echt wel goed!", zei hij, "Het is mijn familie, ze begrijpen het wel!" Varinya bleef serieus en hij trok haar naar zich toe, ze hield hem stevig vast en zei toen meer gerustgesteld: "Als jij het zegt!" en daarmee was het gesprek afgelopen, de dag erna stond ze al flitsend in te pakken voor haar vertrek terwijl Melody er knarsetandend erop aan het toekijken was. "Ik wil niet dat je met hem meegaat!" zei ze en hield Varinya midden in haar flits tegen. "Waarom eigenlijk niet? Omdat jouw Kyle het gezegd heeft!?" zei Varinya sarcastisch en ging verder. "Misschien is het een val!" schreeuwde Melody "Ik vertrouw hem!! Hij is mijn partner!! Vertrouw MIJ!!" riep Varinya drukkend naar Melody. "Ik ga toch!" ze vertrok en sloeg de deur zo hard dicht dat hij eruit viel.

"Goed dan!" zei Melody, ze ging naar Edella die keek naar een foto van hun drieeën. "Ik ga haar missen!" zei Edella met een traan in haar oog. "Wel ik heb een plan om haar over te halen hier te blijven" zei Melody met een gemene grijns...

Wordt Vervolgd...