Wikia

De vakantieEdit

Vervolg: Het gevecht .

Het was ongeveer een maand na het gevecht met de Volturi. Melody, Varinya, Edella en Amelia zaten zich te vervelen. Ze liepen, tegen de verveling, het huis te onderzoeken. Maar al snel stopten ze ermee en gingen in de zetel in de grote, lege woonkamer zitten. "Er is niets te doen!" zeurde Edella. "Waarom is er niets te doen?!" zeurde Melody met haar mee. "Ik verveel me!" zeurde Amelia met hen mee. "Stop met zeuren!" riep Varinya die hun gezeur beu was. "Maar we hebben niets anders te doen!" zeurde ze allemaal in koor. "Wel, terwijl dat jullie zitten te zeure, ga ik iets nuttigs doen." zei ze en ging weg. "Wachte eens!" riep Edella opeens. Iedereen werd allert en Varinya kwam direct terug. "We konden gewoon de hele tijd naar buiten gaan!" riep ze en klopte zachtjes op haar eigen voorhoofd. Toen viel iedereen zijne frank. "Wat stom dat we daar niet eerder op zijn gekomen, echt stom stom!!!" riep Melody en klopte tegen haar eigen voorhoofd.

"Ha, wat een zalig weer." zei Amelia terwijl ze in de warme zon zat. "Ja, hé..." zuchtte Edella die naast haar lag op het natte gras. "Hé, Varinya." fluisterde Melody vanuit de schaduw naar haar beste vriendin, die zat de glinsteren in de heldere zomer zon. "Wat?" vroeg Varinya een beetje geirriteerd. Melody slikte even voor ze heel zachtjes vanuit de bosjes fluisterde: "Doet het pijn?" Varinya keek haar met een stom gezicht aan. Melody zuchtte. "Doet de zon... pijn?"