Wikia

Het gevechtEdit

Vervolg: Terugkeer en Op de vlucht.

"Alice, waar zijn ze preceis?" vroeg Jasper aan haar. "Ze zijn een paar kilometer ter westen van het huis verwijderd." antwoordde ze. "Hoe gaan we dit aanpakken." vroeg Edella kijkend naar Carlisle. "We gaan wel eerst." zei Sam. "Nee, dat lijkt me niet zo'n goed idee." zei Emanuel. "Hij heeft gelijk." zei Varinya haar broer te hulp "Het zou beter zijn als we jullie gebruiken als verrassing." stelde Varinya voor. "Dat lijkt me een beter idee." was Jacob met har eens "Als wij als eerst gaan, ruiken ze ons en weten ze dat er iets niet klopt, maar als ze eerst bezig worden gehouden door de Cullens, kunnen we ze gemakkelijk aanpakken." zei hij. Sam en zijn clan keken elkaar even aan en knikten. "Goed, we zijn het ermee eens." zei Sam nadien. "Maar we moeten ze op een andere plek zien te krijgen." zei Carlisle "Maar hoe?" vroeg hij zich af. Melody en Kyle keken elkaar aan en knikten. "Gebruik ons als aas." zei Melody plots. "Nee, dat gaat niet gebeuren." zei Rosalie. "Mam, het is de enige optie om hen naar een andere locatie te lokken." zei Melody op haar moeder te sussen. "Het is te gevaarlijk." zei Rosalie tegen haar "Ze kunnen je pijn doen." zei ze. "Mam, dat gaat echt niet gebeuren." zei Melody om haar moeder te kalmeren. "Rose, ze heeft gelijk." zei Emmett "Dat is de enige manier om hen te lokken." zei hij. Rosalie twijfelde nog steeds. "Mam, Kyle gaat met me mee." zei Melody in een poging om haar moeder te overtuigen. Rosalie dacht even na en ging ermee akkoord. Melody en Kyle maakten zich klaar om te vertrekken. "Waar moeten we ze naar toe lokken?" vroeg Melody. "Breng ze naar het open grasveld van 10 kilometer ver van hier." zei Bella tegen hen. Ze knikte en ging naar Kyle. Ze gingen allebei naar buiten en werden blootgesteld aan de jagers.

"Kom op, Kyle!" riep Melody naar Kyle die tegen een boom stond te leunen. "Melody, ze volgen ons niet." zei hij en keek om zich heen. "Sssttt.....! Niet zo luid!" siste Melody en keek bezorgd om zich heen. Opeens hoorde ze een geluidje. Allebei stonden ze allert en waren klaar om te rennen. Toen kwam Jane tevoorschijn en vlak daarna haar broer. Melody en Kyle twijfelde geen moment en vluchtten. Maar Jane was hen voor en koos Kyle. Kyle zakte in en krijste het uit van de pijn. "Kyle!" riep Melody en ging naast haar geliefde zitten "Stop! Je doet hem pijn!" riep ze en wilde Jane aanvallen, zonder succes. jane gebruikte nu haar gave tegen Melody. Melody zakte in en krijste nu. Kyle wist dat als hij Jane zou aanvallen, hij het erger zou maken, dus bedacht hij een plan. Hij liep weg. "Kyle!" riep Melody vol pijn. "Hij is weg. hij liet je alleen. Hij koos voor die sterveling in plaats van jou." zei ze grinnikend. Melody kreeeg tranen in haar ogen -of wat er ook voor door moest gaan. Meldy bleef krijsen uit pijn. "Stop, alsjeblieft!" riep Melody uit pijn. "Sluit je bij ons aan en dan zal ik stoppen." zei Jane dreigend. "Ik sterf nog liever!" riep Melody uitdagend. "Daar kan voor gezorgd worden." zei Jane gemeen. Maar ze had iets niet verwacht. "Melody!" riep Kyle en viel jane van achteren aan. Melody was bevrijd en rende weg samen met Kyle. "Alec laat ze niet ontsnappen!" riep Jane, die recht stond. Alec ging de twee meteen achterna.

"Meester, het plan werkt. Ze lopen recht in de val." zei Jane tegen Aro. "Goed. Broeders, we gaan." zei hij en vetrok samen met zijn broeders en Jane.

"Rennen, Melody! Sneller!" riep Kyle haar toe en trok haar mee. "Ik loop al zo snel als ik kan!" riep ze ze en probeerde sneller te lopen "Wacht!" riep ze en stond stil. Melody bleef staan en riep het duister op. Ze maakte een duistere wolk waar niemand -zelfs een vampier- niets door kon zien. Ze liep naar Kyle en ze rende samen verder. Ze hadden nu een goede voorsprong. Ze liepen verder en verder en kwamen aan bij het open grasveld. Maar ze hadden onverwacht bezoek.

"Ah, dus jullie zijn er eindelijk." zei een bekende stem. Ze draaide zich allebei om en zagen Aro. Ze probeerde te vluchten, maar ze werden ingesloten. Ze waren recht in de val gelopen. Kyle ging voor Melody staan om haar te beschermen. "Jouw miserige beschermpoging gaat ons echt niet tegen houden van ons doel." zei Gaius grijnsend. "We willen ons niet bij jullie aansluiten, dus hoepel op!" riep Kyle woedend. "We willen jou er niet bij, maar Melody." zei Aro en maakte een gebaar naar Melody. "Nee!" riep ze woedend "Ik kom nooit bij jullie! Ik hoor bij de Cullens!" riep ze en kwam wat naar voren. Jane wou naar voren komen, maar Aro hield haar tegen. "Je komt bij ons. We konden je zuster niet krijgen, maar jou krijgen we wel." zei hij en kwam dreigend naar voren. Melody zette eerst een stap naar achter en daarna weer naar voor. Ze stuurde een signaal via haar gedachten naar Edward. Hij ontving het en vertelde iedereen dat ze moesten gaan. "Dus is het een nee want anders zullen we geweld moeten gebruiken." zei Aro en kwam dichter- en dichterbij. Melody hoorde ze aankomen en maakte een wolk van duisternis. De Cullens kwam uit de wolk tevoorschijn en vochten met de Volturi. Het was heftig en iedereen hielp mee. Na een tijdje kwamen de wolven hen te hulp. De volturi maakte geen kans. na een lange tijd gaven ze het op en vertrokken. De Cullens gingen triompfantelijk naar huis. melody en Kyle waren samen en weer bij hun familie. Ze hadden de Volturi verslagen en er is niets meer waar ze zich zorgen over moeten maken. Wel dat dachten ze.

Einde