Wikia

Het verband verbrokenEdit

Nadat Varinya vertrokken is naar Volterra met haar vriendje, besefde Melody pas wat ze had gedaan. Ze schaamde zich zo van wat ze gedaan had. Ze wilde alleen maar dat haar vriendin veilig was en niets meer. Maar nu is ze haar kwijt. Dacht ze dan. "Het is niets Melootje van me." zei Rosalie oppepend "Je wilde haar gewoon beschermen en niets meer. Het is niet erg. Ze vergeeft het je vast" "Nee!" riep Melody wenend "Ze vergeeft het me nooit!" "Jawel." zei haar moeder sussend. "Mam, je weet het niet." zei Melody door haar tranen heen. "Maar jij dan toch ook niet." zei ze op een kalme manier. "Maar ik wed dat ze het me nooit zal vergeven." begon Melody weer. Toen haar moeder iets wou vertellen, keek ze haar met zo'n alsjeblieft-zeg-nu-even-niets blik aan. Dus verliet Rosalie de kamer van haar dochter en ging naar beneden.

Terwijl haar moeder wegging, kwam Kyle langst de ramen naar binnen glippen. "Hé, wat is er?" vroeg hij toen hij Melody zag huilen. "Toch niet om Varinya hé?" "Jawel!" riep Melody snikkend "Ze haat me nu!" "Dat is niet waar, Melody." zei Kyle, die haar probeerde te kalmeren "Ze snapt het vast wel waarom je zo deeed.". Melody dacht opeens weer aan haar gedrag en begon nog harder te huilen. Kyle legde zijn arm om haar schouders om haar te troosten. Maar toen hij geklop en een stem hoorde flitste hij weg. "Melody, ben je hier?" vroeg Edella terwijl ze op de deur klopte. Melody deed snel de deur open en ging terug op haar bed snikken. "Melody?" vroeg Edella ongerust "Je moeder vertelde me dat je heel verdrietig bent." Toen zag Edella Melody liggen op haar bed, wenend. Ze ging naar haar toe en ging naast haar zitten. Ze legde haar hand op haar schouder. "Gaat het?" vroeg Edella ongerust. "Nee." fluisterde Melody droevig "Varinya haat me nu." "Nee, niet waar." zei Edella zachtjes. "Ze begrijpt je gedrag heus wel." "Hoe kun jij dat weten!" riep Melody "Heb jij gezien hoe ik tegen haar deed? Ze vergeeft het me nooit!" "Melody..." zei Edella verdrietig om haar vriendin zo te zien. Ze verliet daarna de kamer.

Nadat Edella de kamer had verlaten, kwam Kyle weer opduiken. "Ze heeft gelijk, Mel." zei Kyle lieflijk "Het is je vriendin, ze vergeeft je vast." "Nee, dat doet ze niet." zei Melody wat kalmer "Mijn gedrag was onvergeeflijk." "Ze zal het je vast vergeven." zei Kyle. Nu zag hij dat Melody eindelijk gekalmeerd was, maar daarna weer bezorgd keek. "Maak je niet zo'n druk." zei Kyle alsof hij haar gedachte kon lezen "Damon zal haar vast wel beschermen.". Melody werd weer rustig, maar toch wilde ze Varinya niet meer zien wanneer ze terugkwam. Wel tijdelijk dan. "Kyle, ik wil dat je iets voor me doet." zei Melody plots. "Wat dan?" vroeg Kyle nieuwschierig. "Ik wil dat je me meeneemt voor een reis van een paar maanden." zei Melody een beetje smekend. "Ok vind ik goed." zei Kyle met twinkelende ogen. "Ok goed dan, ik maak me klaar." zei Melody blij. "Maar wat gaan jouw ouders ervan vinden?" vroeg Kyle wiens gezicht betrok. Melody dacht en dacht na. Ze kreeg een oplossing.

Een paar uur later ging Rosalie naar de kamer van Melody en zag daar...

"Emmet!" riep Rosalie gepaniekeerd "Emmet!" "Wat is er schatje?!"riep Emmet terug, die in de woonkamer zat met de rest van de familie. "Melody is weggegaan!"riep Rosalie gepaniekeerd. "Wat!" riepen ze allemaal in koor. "Kijk hier staat het." zei Rosalie al wat gekalmeerd. Iedereen kwam kijken om het papiertje te kunnen lezen. Dit stond er in sierlijke letters geschreven:

"Lieve iedereen, ik ben nu bezig met een reis. Deze reis zal zeker een paar maanden duren, dus zullen jullie me een tijdje niet meer zien. Maar maak je geen zorgen, alles gaat goed. Trouwens is Kyle bij me, dus moeten jullie je zeker geen zorgen maken. Het is goed wat ik heb besloten. Het is beter dat ik wat afstand neem van jullie en en de rest. Maar ik kom terug. Dat beloof ik. Ik zie jullie snel.

Tot wederziens van Melody

PS: Zeg tegen Varinya dat het me spijt en Kyle ook over ons bot gedrag.

PPS: Edella mag mijn kamer voorlopig gebruiken voor wat ze ook maar wil.

Toen ze waren gestopt met lezen, waren ze bedroefd. Maar ze begrepen het ook. Melody had tijd nodig om zichzelf te vinden, zichzelf te ontdekken. En daar hadden ze respect voor. Maar Rosalie en Emmet misten hun dochter nu al heel erg.

Einde